söndag 18 april 2010

I did it, finally

Idag gjorde jag nånting som jag tänkt göra väldigt länge men som ALDRIG blir av. Vet egentligen inte varför de aldrig blir av men de dyker alltid upp nåt annat som man måste göra istället. MEN som sagt idag gjorde jag de. Jag ringde till Helena. Vi har inte pratat sen i somras tror jag men nu var det äntligen dags igen att köra en uppdatering :)
Helena och jag lärde känna varandra nere i simbassängen för en herrans massa år sedan. Vi var 8 år när vi började simma tillsammans och sen dess har vi hängt ihop, som piff och puff :)
Nu är det många år sedan vi båda flyttade från Öret. Hennes karl lockade ner henne till Trollhättan och där har dom blivit kvar. Vi brukar försöka att ses i alla fall en gång om året, på sommaren då jag, syrran och pojkarna brukar åka ner och hälsa på. Förra sommaren blev det aldrig av då vi, hur konstigt de än låter, inte hittade en dag som passade. Men vi brukar vilja åka en dag då solen kassar så vi kan bada i deras pool men förra sommaren var det ju inte så många fina dagar så det kanske bidrog till att det inte blev något.
Även om vi nu inte har pratat på länge så tar vi bara vid där vi slutade senast och kör på. Det är det som är så skönt med riktigt bra vänner :)
Det var i alla fall jätte kul att prata med Helena igen och den här gången ska det INTE ta lika lång tid tills vi hörs nästa gång :) OCH den här sommaren ska vi åka och hälsa på.
Och eftersom Helena nu har börjat blogga så kommer jag få lite mer uppdateringar om vad som händer i deras liv vilket är jätte kul :)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra Annette!!
    Det är guld att ta sig i kragen och laga realtioner som man "glömt" bort. Jag har också några på hög som skulle behöva ett samtal :D

    tack för att du påminde mig ;)

    SvaraRadera
  2. Bra av dig att du ringde vännen!!!
    Tur att jag har dig! :)
    Kraaam Helena

    SvaraRadera