måndag 19 april 2010

Be till vädergudarna att vindarna vänder

Som jag längtar efter min semester och så kommer de en massa aska flygandes som gör att flygen blir inställda, hur arg blir man inte då?! Jag hoppas innerligt att vindarna vänder eller att vulkanens aktivitet minskar så flygen kan återgå till normalt igen. Jag behöver verkligen en veckas avkoppling, att bara få ligga på stranden och njuta av solen, läsa bok, äta god mat och bara ta det lungt. Så snälla vind, VÄND!!
Jag har mentalt börjat förbereda mig på att det kanske inte blir någon resa för annars blir jag nog knäckt. Nu hinner jag i alla fall vänja mig vid tanken att det kanske inte blir av och kan då lättar ta smällen när den kommer till helgen. Men det är ju faktiskt 4 hela dagar kvar, ja 5 om man räknar idag så mycket kan hinna hända. Det är bara att be till vädergudarna och hoppas på det bästa.

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna!:-)
    PoK

    SvaraRadera
  2. Oj oj. Jag vet hur det känns! jag och Mia ska ju åka den 28:e men man vet ju aldrig vad som kommer att hända. Precis som dig har jag en vecka att se framemot eftersom att jag "vi" verkligen behöver denna semester! fan ta den där jävla vulkanen om den bråkar mer!!! FAN TA!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag lider med dig. Som sagt så ska vi också åka snart och jag kommer nog inte bli glad på dagar om vi inte kan åka :(
    Kram

    SvaraRadera