måndag 18 april 2011

Vardagsmys

Jag och syrran är själva hemma och ikväll blev det vardagsmys. Jag testade ett nytt recept som jag hittade på tasteline.com, fläskfilé i basilika och timjansås. Till de gjorde jag ungsbakade grönsaker och rotfrukter. Det var verkligen super gott, kan helt klart rekommendera de då det var super lätt att göra (det är typ allt jag göra eftersom mina matlagningskunskaper inte är dom bästa).


Här kommer receptet om någon mer vill testa :)

Tillagning

Stek kycklingen eller fläskfilén ( båda i cm-tjocka skivor). Krydda med grillkrydda på ena sidan och svartpeppar på den andra. Hacka lök och purjo. Finhacka vitlöken. Låt det fräsa med kycklingen eller köttet det allra sista. Koka ihop vatttnet och vinet med buljongtärningarna. Häll det över köttet. Tillsätt resten av ingredienserna och låt puttra en stund. Servera potatis, ris eller pasta till och en god sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar