fredag 22 april 2011

Långfredag

Får se om detta blir en lång dag eller hur det blir. Just nu känns den lång för det var en lång natt. Vid fem tiden igår morse började ena hunden kräkas (man är verkligen jätte pigg på att gå upp kl fem för att torka hundspya...) sen höll hon på hela dagen. Igår kväll tänkte vi att nu har de nog gett sig för hon hade inte spytt på några timmar men ack så fel man hade. Precis när jag somnat igår kväll så hör jag hur hon börjar igen. Bara att gå upp ur den sköna sängen. Sen kunde jag inte somna om så låg jätte länge och vred och vände på mig. Nu har hon i alla fall inte spytt sen tidigt i morse så nu hoppas jag att det är slut på de här! Bara hoppas på att hon inte börjar igen ikväll när hon får liiiiite mat....

Jaha, vad ska man hitta på idag då. Ska försöka motivera mig till att plugga lite sen vill jag även vara ute i solen en stund. Snart är det även dags för att gå på ännu en promenad med hundarna (min Snuttis är i alla fall frisk så han behöver ut).

Ikväll kommer föräldrarna hem från semestern. Då kanske jag kan få avlösning på att torka spya, om nu hon fortfarande håller på då, så jag kan få sova i natt.
En sak som är säkert är att jag behöver min sömn och när jag inte får sova ordentligt så är inte mitt humör med mig, haha. Jag är väl medveten om det så försöker skärpa mig när jag är med folk. Vissa människor påverkas inte alls av lite sömn, vare sig humöret eller att det ens syns på dom, jag är tyvärr inte en av dom, haha :)
Nu blir det en promenad i det underbara vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar