onsdag 20 januari 2010

I´m here - at last


Nu är jag framme men det blev en lång resa då det blev förseningar pga blixt- och stormoväder här i San Diego. Under några timmar stängde dom flygplatsen pga vädret vilket gjorde att vi inte fick åka från Chicago utan fick sitta där i timmar och vänta, och vänta och vänta. Tillslut så fick vi i alla fall äntligen komma iväg. När vi väl var i luften sa dom att vi får se om vi kan landa i San Diego eller om vi måste åka till någon annan flygplats. Vi kunde dock landa där vi skulle men det var en väldigt bumpi ride kan man säga, nästan så man blev lite illamående. Men men vi kom fram så vad mer kan man begära. Ett tag trodde jag inte att jag skulle få komma in i USA för när jag skulle genom customs var det en sur gubbe som ville göra allt för att jävlas med mig. Han tyckte inte att han kunde släppa in mig i landet utan tog mig till ett speciellt rum där jag fick sitta och vänta. Efter tusentals frågor om när jag var i USA senast, hur mycket kontanter jag har med mig, vad jag jobbar med, hur ofta jag har semester, vad för familj jag har hemma i Sverige osv osv så fick jag tillslut en stämpel i passet och jag blev insläppt. Grinig gammal gubbe säger jag bara - morr!! Men men igen jag blev ju insläppt så man får väl vara tacksam för de. Kanske får hålla mig hemma ett tag innan jag åker hit igen, haha :)

Jag kunde sova jätte bra i natt, trots tidsskillanden, men jag är väl fortfarande på SD tid kanske :) Jag brukar normalt sova bra när jag är här så jag hade förväntat mig en god natts sömn :)
Idag blev det en sväng ut till olika butiker och eftermiddagen har spenderats hemma. Jag funderar på om jag ska åka och träna eller inte. Jag ska höra med dom andra i huset om vi ska göra nåt speciellt ikväll, om inte så kan det bli en sväng till gymmet. Eller så tar jag lite semester och vilar idag, vi får se.

1 kommentar:

  1. GU så roligt du verkar ha. Vad är det för hus ni bor i då du känner de som bor där? KRAM

    SvaraRadera