fredag 22 januari 2010

Boendet här i SD

Jag fick en fråga här på bloggen om hur jag bor, eller vilka jag bor med så tänkte att jag kunde skriva och berätta om de.
Jag har bott här i SD tidigare, första gången var direkt efter gymnasiet då jag åkte hit och simtränade. När jag simmade så hade vi ett utbyte med ett gäng amerikanska simmare som kom till Sverige en sommar och tränade med min grupp. Sim coachen från de gänget var här ifrån SD och jag har haft kontakt med henne ända sedan dess, vilket var 1993 tror jag. När jag åkte hit efter gymnasiet så bodde jag en tag hemma hos sim coachen och hennes familj och hon hjälpte mig att hitta ett team att simma med osv. Vi har som sagt hållit kontakten och dom är så snälla och öppnar sitt hem varje gång jag vill åka hit, även för mig och min familj då jag varit här med min syster en gång och även min far två gånger.
Det är en riktigt inbiten simmar familj då mamman - sim coachen - själv är gammal simmare och jobbar som tränare men hon simtränar faktiskt fortfarande själv 5-6 gånger i veckan. Pappan är också gammal simmare men håller även han fortfarande på och tränar också 5-6 gånger i veckan. Dom har 2 döttrar som båda har varit simmare. Den äldsta tjejen, Ali simmade hela tiden genom universitetet men nu när hon är klar med studierna så har hon lagt av. Den yngre tjejen, Aimee, går på universitetet nu men har även hon lagt av med simningen.
Ibland när jag är här så lyckades dom dra med mig ner på en träning, eller ja, dra och dra, jag brukar inte vara så svår övertalad :) Men den här gången kommer det inte bli någon simträning för min del, i alla fall inte så länge det är dåligt vädret då det bara är utomhus pooler här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar