fredag 4 december 2009

Traveling


Nu är jag på plats!! Resan igår gick bra, inga förseningar, kan ni tänka! Incheckning på Arlanda gick hur smidigt som helst. Nu när man måste fylla i alla uppgifter på nätet innan så tog det bara 3 minuter att checka in :) Dock tog säkerhetskontrollen lite längre tid men även där gick det betydligt snabbare än vanligt.
Flyget från Stockholm till Chicago gick riktigt bra, lugn och skön flygning. Det var inte alls mycket folk på flyget så jag fick en två-sits för mig själv så hade gott om plats. Tyvärr visade dom ingen bra film och inte heller kunde jag sova så jag ägnade mig åt att läsa ut en bok så tiden gick ganska snabbt ändå. Väl framme i Chicago hade jag ungefär två timmar att fördriva efter att jag kommit igenom customs och security och lite av den tiden ägnade jag mig åt att promenera runt och kollade i butiker men även till att äta lite mat. Väl på planet som skulle ta mig till slut destinationen San Diego så hade jag lite mer otur med placeringen än på förra planet. Jag satt i mitten på ett tre-säte och på min ena sida hade jag en jätte stor amerikansk man. I amerikanska mått kanske han inte var sååå stor men han tog i alla fall upp halva mitt säte. Så trots den långa dagen och de få timmarnas sömn så kunde jag inte sova så de flyget kändes seg. Men tillslut var jag framme och hade tur när det var dags och hämta bagaget. Mina två (tomma) väskor komma nästan först, vilket dom aldrig brukar göra. Tog mig ut till transfer bussen som skulle ta mig till biluthyrningsfirman. Japp, tror ni inte att bussen kom direkt när jag kom ut, hur smidigt kan de bli :) Så en timme efter att jag landat satt jag i soffan hemma och snackade med Bill. Måste säga att det var en hur smidig resa som helst, bortsett från den mindre smidiga gubben bredvid mig på sista planet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar