fredag 18 december 2009

Tidsfördriv

Ja det blev som sagt en riktigt tidig morgon idag och jag måste göra nånting för att fördriva tiden och inte somna så här mitt på dagen. Jag började med att titta på film men när den var slut vid kl sex i morse insåg jag att det kommer bli en lång dag. Därför bestämde jag mig för att sticka till gymet. Kl 06:45 gick ett spinning pass vilket jag tyckte passade perfekt i tid, så så fick det bli. När jag kom till gymet strax efter halv sju stod det en skara människor och väntade på att få komma in. Hmm, hur tidigt är man på gymet egentligen om man får vänta på att det ska öppna?? Men det visade sig att hon som skulle öppna gymet var där men fick inte upp dörren. Dörren hade fryst fast! Men efter en hel del våld lyckades vi med lite team work få upp dörren och vi kunde gå in och träna. Måste säga att det var så himla mysigt där så tidigt. Det var mysbelysning i lokalen och tända ljus i spinning salen, super mysigt :) Nästan så mysigt att jag funderar på att jämt gå på de passet. Men jag antar att jag inte kommer känna så längre när jag väl kan sova längre på morgonen.

Jag lyckades i alla fall fördriva lite tid och ännu mer tid när jag kom hem och skulle duscha. Men när klockan var tio så kändes det som om hela dagen skulle ha gått.... Så vid lunch begav jag mig till gymet igen och gick på ännu ett pass. Japp, ytterligare en timme har jag lyckats fördriva och som sagt lite mer tid går ju åt till att göra sig i ordning efteråt. Så nu när klockan knappt är tre på eftermiddagen så har jag tränat 2 gånger, varit och handlat mat, ringt några samtal som jag var tvungen att göra idag och tittat på 2 filmer. Vad mer ska jag behöva göra idag för att få den här dagen att gå?!! Den är en sjukt lång dag måste jag säga och jag blir bara tröttare och tröttare. Känner att jag snart nog skulle vilja sova, gaahh, jobbigt. Jag kan ju inte gå och träna en gång till ikväll bara för att hålla mig vaken. Två gånger får faktiskt räcka! Så vad ska jag hitta på?! Kanske måste hitta någon att leka med så jag inte somnar, men vem?.... Jaja, det ordnar sig nog på något sätt. Somnar jag är det väl egentligen inte hela världen :)

1 kommentar:

  1. Åh, vad duktigt att köra morgonträning (har du ju iofs gjort förr), i alla fall en bra sak med att vakna för tidigt :)

    SvaraRadera