lördag 5 december 2009

Nån gång ska vara första gången

Har haft en riktigt bra och skön fredag. Tog en lugn morgon med en lång frukost. När Sue kom hem från sin morgonträning vid halv nio åkte vi ut och skulle se om vi kunde fixa så jag kan få träna på något gym under tiden jag är här. Även om det är semester så behöver man ju inte slacka för mycket :) Efter en liten runda så var det fixat. Det ordnade sig så bra att jag får träna gratis i 7 dagar och de är ju nästan hela tiden jag är här. Är bara dom sista tre dagarna jag inte får träna, i alla fall inte gratis. Jag tog inte med mig några träningskläder alls så jag vara bara tvungen att åka ut och shoppa så jag kunde bege mig mot gymet senare. Åkte ut vid lunch tiden och började med att äta en super god lunch sen blev det shopping. Idag blev det julklapps shopping men även shopping till mig och faktiskt bara träningskläder, idag i alla fall. När jag väl hade kläderna begav jag mig till gymet. Jag missade precis en spinning klass, började ca 10 minuter innan jag kom så tänkte att jag tränar själv istället. Min tanke var att värma upp på rullbandet i ca 15 minuter vilket för mig som HATAR att springa är ganska lång tid. I vanliga fall brukar jag inte springa utan power-walka istället men idag ville jag testa att springa och se hur länge (eller snarare hur kort tid) jag orkade. Men idag var en sån där dag där det kändes som om jag kunde springa i evigheter, hmm, en sån dag, har nog aldrig haft en sån dag någonsin. Men eftersom jag hade den känslan så ville jag fortsätta springa. Satte först upp ett mål att springa i 30 minuter men när jag närmade mig de målet så flyttade jag målet till 45 minuter. Men runt 35 minuter så ändrade jag mitt mål till att springa 5 miles. När jag nådde 4 miles hade jag fortfarande känslan att jag kan springa hur länge som helst. Jag var inte trött, vilket jag inte fattar hur det är möjligt, inte för att jag sprang speciellt fort men ändå. MEN vid 4.2 miles, då slog det till. Jag fick super ont i benen och ville verkligen inte springa mer. Men eftersom jag satt 5 som mål ville jag gärna nå de och därför var det bara att fortsätta att springa. Det var med lite smärta i benen men jag tog mig i mål. Efteråt kollade jag hur långt 5 miles är i kilometer och det visade sig vara 9 km. Jag har nog aldrig sprungit 9 km någonsin i hela mitt liv. Jag hatar att springa. Vet inte vad som tog åt mig. Tror dock att detta var en engångsföretelse. Men när jag klev av rullbandet så gjorde mina ben så ont att jag knappt kunde gå. Nu när jag är hemma så kan jag knappt gå, att gå upp för trappen, och speciellt ner gör super ont. Jag hoppas det går över men finns väl risk för att det imorgon kommer göra ännu ondare.
Kanske inte var den smartaste idén att första gången jag springer på 10 år börja med att springa 9 km. Jaja, gjort är gjort och det känns ändå ganska bra måste jag säga då jag aldrig har lyckats springa 9 km i streck. Ja, kul att man kan göra nånting bra på sin semester.

Nu ska jag fortsätta slappa här i soffan framför tv´n och göra absolut ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar