söndag 6 december 2009

Semester eller träningsläger?

Ja det är frågan.... Jag börjar nästan tro att det är träningsläger jag är på. Igår blev det som sagt en låååång springtur (eller tur och tur, sprang på ett rullband) och idag var det simträning som gällde. Sue och Bill lyckades lura med mig på deras morgonträning idag. Så klockan 07:15 stod jag vid poolkanten och funderade på om jag verkligen skulle hoppa i. Men efter en stunds övervägande och lite övertalning så hoppade jag i. Jag har inte simmat på år och dar så måste säga att det var grymt tungt. Sen var jag lite öm i benen och kroppen från igår. Men jag simmade nästan hela passet. När det var ungefär 15 minuter kvar av träningen smet jag och Bill iväg till Jaccucin och satt där resten av tiden. Betydligt bättre än att ligga i poolen och simma :)
Efter träningen var det gemensam frukost, vilket dom inte har varje dag utan det var lite speciellt idag. Det blev pannkakor, ägg och kalkonkorv. Testade faktiskt kalkonkorven och måste erkänna att den var grymt god, mycket godare än vanlig korv.

Vid lunch tid åkte jag ut på en shoppingtur. Man måste faktiskt shoppa varje dag när man är här :) Idag var jag super duktig, jag hade så många påsar att jag till slut inte orkade bära allt och beslutade då att jag var tvungen att gå till bilen och åka hem. Ja, jag kunde ju bara lämnat alla saker i bilen och gått tillbaka och fortsatt handlat men men, jag kommer säkert åka ut imorgon igen på en ny shoppingtur så jag ska nog klara mig :)
Det jag köpte till mig själv var, ett par jeans, 3 toppar och 2 tröjor. Ja just de, lite träningskläder också. Sen köpte jag presenter, ja alltså julklappar. Men tänker inte berätta vad det är för finns risk för att någon läser detta som inte ska få veta än. dom nyfikna får vänta tills julafton, haha :)

Bill har nu åkt till Sacramento så jag och Sue är själva hemma tills måndag kväll. Ikväll är det "Block party" som vi ska på. Om man känner amerikanerna rätt så innebär det mat, mat och återigen mat. Kommer säkert rulla hem sen, tur att det är nära hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar