tisdag 8 december 2009

Oväder

Idag har det nästan känts som hemma. Det har varit världens oväder, spöregn och storm. Palmer har blåst omkring och när jag åkte hem idag så låg de ett par stycken mitt på motorvägen så var lite läskigt att köra hem. Så när jag kom hem bestämde jag mig för att kolla lite på tv en stund och bara ta det lugnt innan jag tänkte åka till gymmet. Under den stunden jag är hemma tar ovädret i och blir bara värre och värre. Det kändes som om huset skulle blåsa bort. Men det stoppade inte mig så jag bytt om till träningskläderna och gjort mig i ordning för att åka, ja precis då går strömmen. Hmm, ett gym utan ström..... nja känns inte direkt som en bra idé. Så tråkigt (!) nog fick jag stanna hemma, så istället för träning blev det en kväll men god mat och tv :)
Men imorgon blir det träning. Vad dom säger på vädret att det ska bli bättre väder så hoppas dom har rätt. Det blåser fortfarande jätte mycket, känner hur det tar tag i huset ibland.

Men en dag med regn är ju en perfekt dag för shopping :) Så jag tog mig en tur ut idag och måste säga att kortet gick varmt. Nästan så att banken kommer ringa och fråga om mitt kort blivit stulet.... Men jag gjorde så många fynd idag. Inte bara till mig själv utan även en hel del julklappar. Jag skulle nog nästan kunna säga att jag är klar med alla klappar nu, alltså bara nästan :) Men jag har några fler dagar på mig innan jag åker hem så det ska nog ordna sig, hihi

Nej nu ska jag nog sova. Igår kunde jag inte somna och låg vaken till halv två för att sen efter ca en halvtimmes sömn bli väckt av telefonen. Givetvis kunde jag inte somna om efter de så blev inte många timmars sömn inatt så borde lägga mig tidigare ikväll. Men å andra sidan, jag är på semester så vad gör de om jag är vaken länge och sover in på morgonen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar