lördag 26 december 2009

Jultomten kommer även idag

Konstigt nog kommer jultomten hem till oss även idag (dvs för dom som tror på tomten och de är bara Linus som gör). Igår kom min halvbror och hans dotter hit från Norge så idag ska vi fira julafton med dom. Syrran med familj kommer hit vid lunch idag, dom ska bara försöka ploga sig ut från gården. Så mycket snö som det kommit nu är det nästan omöjligt att ta sig nånstans. Man undrar ju när dom ska komma och ploga på gatorna.... Tur att man inte behöver åka ut utan kan stanna inne och mysa om dagarna :) Bara gå ut på promenader med världens sötaste hund som behövs :)

Självaste julafton firades med jullunch hemma hos föräldrarna med ena syster och farmor. På kvällen begav vi oss hem till syrran och hennes familj där det var middag och julklappsutdelning. Vi skulle inte ha så mycket julklappar i år men det blev som vanligt en himla massa till barnen. Pojkarna var så duktiga så och Lillis han satt i mitt knä hela kvällen och var super glad. Trodde han skulle vara trött men han satt och tittade med så stora ögon och skrattade så gott. Det var så mysigt att sitta med honom i knät hela kvällen, bara de var ju nästan som en julklapp :)

Jag är super nöjd över ALLA mina julklappar. Jag fick precis de jag ville ha plus några andra saker. Fick bla ett kort, en förstoring med alla tre pojkarna på. Jätte fint kort så måste ut och köpa ram så jag kan hänga upp de när jag kommer hem. Sen fick jag ett presentkort på en smyckesbutik här i Öret som har jätte fina snö och pilgrims smycken så de ser jag fram emot att få åka dit och välja vad jag vill ha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar