tisdag 22 december 2009

Kvalitetstid

Natten till i måndags var ytterligare en natt med dålig sömn. Jag vaknade, nästan som vanligt känns det som, klockan 4 på morgonen. När jag inte kunde somna om så gick jag upp, bokade en tåg biljett hem till Öret och begav mig hemåt. Jag hade en hel del o släpa på, en stor resväska och 3 stora kassar så insåg när det var dags att åka till t-centralen att jag inte skulle kunna klara att ta mig till t-banan så var lite slö och ringde en taxi, haha :)
SJ klarade resan utan förseningar, kors i taket, och väl framme i Öret kom min syster och dom 3 världens finaste killarna och hämtade mig. Vi åkte iväg och handlade lite, mest till mig faktiskt. Jag insåg att jag behövde ett par varma sköna skor och termobyxor så de fick det bli. Måste helt klart ha de om jag ska kunna vara ute och leka med pojkarna i den här kylan. Sen åkte vi till Gröna Grodan och åt lunch, super god lunch så kan verkligen rekommendera de stället.
Min lilla gudson har växt jätte mycket och blivit så stor så. Han är verkligen mer med nu än förut vilket är jätte kul. Han skrattar nästan hela tiden, sötisen.

På eftermiddagen skulle syrran ut och fotografera till ett uppdrag så jag och pojkarna var ute och lekte i snön. Tur jag hade varma skor och byxor så jag kunde leka ordentligt :)
Kul att vara hemma igen och få umgås med världens sötaste killar :)

Idag började dagen med att jag följde med syrran då deras hund skulle på spa. Stackars lilla Leo har ont och är stel i sina bakben så han går på spa en gång i veckan. Det var jätte kul att få se lilla plutten simma. Han var så duktig! Inte visste jag att vi hade en sådan simmartalang i familjen, han har väl fått det efter syrran :) Efter hans tid i bassängen blev han stylad, alltså fönad, och sen får han massage. Riktigt lyxigt måste jag säga, jag hade gärna bytt med honom. Man kunde riktigt se hur han njöt, fast vem skulle inte gjort de :)

Under eftermiddagen åkte vi skridskor. Jag har inte åkt på flera, flera år så det var super kul att få åka igen. Lilla Linus, 3 år, var mest som Bambi på hal is men jag tror han snart kommer fatta hur man gör och då kommer de gå som en dans. Måste säga att jag är grymt imponerad över Philip. Han är verkligen en kämpe, spelar ingen roll hur många gånger han ramlar han ger sig inte. Det var andra gången i sitt liv han åkte skridskor och han klarade av att åka halva isbanan utan att ramla. Det tvivlar jag starkt på att jag klarade när jag var 6 år. Får han öva några gånger till nu i vinter så kommer han åka som en gud :)
Linus är ju för rolig. När vi kom ut på isen var det 3 hockey killar som var där och självklart åkte dom jätte bra. Linus pekar på dom och säger - Anette, jag vill åka som dom, NU!
Jag tyckte Philips svar var bra - Ja Linus, då för du öva ganska mycket om du ska åka som dom.
Fast Linus tycker de där med övning inte är så roligt, han vill helst kunna allt på en gång medan Philip har fattat att man måste öva för att bli bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar