söndag 1 november 2009

Full fart i helgen

Jag kom till Öret i fredags och välkomst kommitten stod på stationen och tog i mot mig, pappa, mina två syster söner Philip och Linus, och självklart världens sötaste hund, Snuttis :)

Pojkarna är så roliga, redan på väg till bilen började dom, Anette vet du vad och så höll dom på hela vägen hem :) De är så roligt, dom har massivs att berätta och Philip var så förväntansfull över sina presenter som han längtade så till att få öppna.

På fredag kvällen hade jag och pojkarna mys. Vi tittade på film och åt godis. Lill plutten, var lite kinkig under kvällen och ville bara vara i famnen så jag fick chans att mysa med honom jätte mycket :) När det väl var läggdags så låg vi och läste bok och när det sen var dags att sova så kunde inte Philip riktigt slappna av utan låg och pratade om sin födelsedag och hur mycket kan längtade. Men strax innan tio somnade dom tillslut :)

På lördagen var det dags att baka godsaker till Philips kalas. Han hade valt sina favoritsaker, så klart, så vi bakade jordgubbspaj, kladdkaka och godismuffins. Pojkarna var jätte duktiga och lills var med så han låg med i köket och tittade på när vi höll på. På eftermiddagen var det äntligen dags för Philips kalas. Det var kalas för familjen så pojkarnas två kusiner var med så det var full fart på barnen. Det verkade i alla fall som Philip var nöjd med sitt kalas och presenter och vi lyckkades äta upp nästan allt som vi bakade, och jag tar det som att vi gjorde ett bra jobb :)



Det var lite tomt när jag kom hem till föräldrarna på kvällen utan mina underbara pojkar. Men jag får träffa dom snart igen. Jag får passa på att mysa med lillis nu innan han växer och blir för stor så han inte vill mysa längre :)



Idag har jag haft en super soft dag. Jag har varit på långpromenad i skogen med lilla vovven. Han är inte så jätte pigg på att gå långa promenader men jag lyckades få med honom på en runda. Sen har jag mest tagit de lugnt, tittat lite på tv och läst bok. Jag började på en ny bok idag, den är så spännande så ska nog ta och läsa en stund till. Den här gången läser jag Mary Mary av James Patterson. Han tillsammans med Harlan Coben tillhör mina favorit författare. Antar att även den här boken kommer att läsas ut snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar