söndag 29 november 2009

Första advent

Jag försöker få julstämning så nu spelas de julmusik här hemma, lite glögg och en lussebulle står på bordet här bredvid så nu borde stämningen infinna sig :)
Tyvärr hjälper inte vädret till med att få upp stämningen, grått och dimma är inte jul för mig. Hoppas vädret blir bättre snart.

Igår hade jag bjudit hem några tjejkompisar på en inflyttningsdrink. Jo det är ett tag sen jag flyttade in, men bättre sent än aldrig :) Det var trevligt att träffa alla igen, vissa var väldigt länge sen jag såg så var kul att dom kom. Som vanligt så splittas man när det är dags att gå ut men jag och MiaLotta mötte upp TT och hans vänner på Blue Moon Bar. MiaLotta och jag var duktiga och höll oss till att dricka en pepsi och en sprite och strax efter två gick vi hem. Var precis lagom :)
Sen att jag fastnade framför tv och inte gick och la mig förens klockan fem är ju en annan sak :)

Trots att jag gick och la mig så sent så har jag idag ändå fått en hel del gjort. Jag har städat upp från festen igår, måste igen säga att det är super skönt att ha diskmaskin :) Jag har tvättat och promenerat till återvinningscentralen med tomglas. Gick även till Fältan en sväng och köpte lussebulle och lite annat smått och gott. Jag hittade äntligen glögg glas/muggar som jag gillade inne på Grosso så de fick jag med mig hem också. Som om inte allt detta vore nog så har jag tränat. Söndag idag vilket innebär Tour de France. Det börjar närma sig slutet nu på alla etapper och jag kommer missa den sista nu när jag är borta men men, inte så mycket att göra åt. Jag kommer ha det så bra på andra sidan Atlanten att det faktiskt är helt okej att jag missar den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar