söndag 15 november 2009

En dag i träningens tecken

En söndag med fokus på träning kan man säga. I förmiddags var det dags att gå till gymmet och göra det där testet. Först hade vi en timmes föreläsning om pulsträning sen var det dags för testet. Jag var helt inställd på att det skulle bli jobbigt och om jag säger så här, jag hade inte fel!
Vi körde en lång uppvärmning, ca 25 minuter lång, sen gick startskottet :)
Mitt mål var att klara av att köra 15 minuter med syra i benen. Det kändes som en evighet men när jag äntligen var vid 15 minuter tänkte jag, har jag klarat så här länge så kan jag köra en minut till. Efter ytterligare en minut blev de samma tänk igen, bara en minut till. Men sen tog det stopp så jag klarade 17 minuter vilket jag är super nöjd med.
Det var jätte kul att få köra testet, att pressa gränsen och se vart man ligger. Vore jätte roligt att få göra om testet om ett halvår eller så för att se om det skett någon förändring. Bara att hålla tummarna till att jag får möjligheten :)

På söndagar så brukar jag köra veckans Tour de France pass. Eftersom jag gjorde testet under förmiddagen så tänkte jag skippa de idag men i sista stund så bestämde jag mig för att gå på passet ändå. Dagens Tour de France pass var den absolut jobbigaste och tuffaste etappen vi kört. Det var kanske inte den bästa kombinationen för mig men jag tog mig igenom de. Men nu är jag helt slut kan jag säga. Det var som sagt grymt jobbigt men samtidigt tror jag det var bra att få en ordentlig genom körare efter testet. Jag hoppas på att jag, eller snarare benen ska återhämta sig snabbare nu. Men det återstår att se imorgon när det är dags för nästa träningspass om syran är kvar i benen eller inte.

Nu ska jag bara slappa i soffan resten av kvällen, det tycker jag att jag gjort mig förtjänt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar