onsdag 11 november 2009

Michael Phelps



Idag har jag varit i Eriksdalsbadet och tittat på Världscupen i simning. Jag ville gärna gå och titta även ikväll när det är final men ALLA biljetter är redan slutsålda. Jag tror att de är Michael Phelps som dragit så mycket publik. För jag menar, vem vill inte se honom :) Men jag fick i alla fall se honom idag i försöken istället. Det är en ren fröjd och se honom simma.
Ett världsrekord slogs idag på förmiddagen. Jag fick se första tjejen simma under 29 sekunder på 50 meter bröstsim, coolt :)
Världsmästarinnan Sarah Sjöström var med och simmade. Jätte kul att få se henne simma live :) Hon är lång och har grymt stora fötter, perfekt för simning. Dom säger ju att Sarah är skapt för simning och jag kan bara instämma.

Joline Höstman var också med. Hon simmar så fint, har sådan bra teknik så man blir lite avis :)

Fick även se Therese Alshammar i bassängen. Hon deltog på två distanser, 100 m medley där hon innehar världsrekordet. Idag gick hon i mål, avstannande, strax över världsrekordet. Finns chans för att hon förbättrar sitt rekord i finalen ikväll.
Hon var även med på sin bästa distans, 50 fjäril där jag skulle gissa att hon inte gick för fullt så hade varit kul att få se henne ikväll i finalen när hon går för fullt.

Som sagt, kan sammanfatta det med att de var många bra simningar och jätte roligt att se. Jag får väl se finalsimningarna på tv ikväll istället eftersom jag inte fick tag på någon biljett :(

1 kommentar: