torsdag 19 november 2009

Fika i höstmörkret

Ännu en dag med grått, trist regn. Ska de aldrig ta slut, nu är jag trött på de här, riktigt trött. Men en sån här dag passar perfekt för att sitta på ett mysigt fik med trevligt sällskap och bubbla om allt mellan himmel och jord. Idag blev de café Saturnus. Jag har inte varit där sedan studietiden. Då var jag/vi där jätte ofta. Saturnus har världens största bullar. Dom är så stora att man inte kan få i sig en själv utan man delar med sin vän :) Perfekt när man är student. Vi beställde in en bulle och satt och pluggade i flera timmar, ja det kunde bli hela eftermiddagar. Var mysigt att vara där igen, var nästan som en trip down memory lane.

Nu ikväll är det däremot inte så mycket som händer, tv´n visar inget bra. Skulle vara att titta på Crimal minds men överväger att bädda ner mig i sängen och fortsätta på boken jag började på igår, Karriär och köksbesvär. Den började riktigt bra så blev att jag låg uppe ganska länge igår så kanske ska lägga mig lite tidigare ikväll så de inte behöver bli så sent. Fast de kanske bara betyder att jag hinner läsa mer, för tvivlar på att jag kommer släcka lampan tidigare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar