onsdag 4 november 2009

Snö, betyder de att vinter är här på allvar?

Jag är ju i Öret nu och tar hand om världens sötaste hund :) Ikväll när vi gick på vår promenad så snöade de och snön ligger faktiskt kvar också. Betyder de att vintern verkligen är här nu?! Usch!!! Jag tycker inte om vintern, tur att jag snart får åka till solen och värmen ett tag :)

Idag var jag och syrran på marieberg och handlade lite sen åt vi lunch innan vi åkte hem. Då var de dags för Lillis o få mat och när han ätit så hann jag mysa en stund med honom innan syrran var tvungen att åka hem. Stora killen går ju i skolan så han slutar klockan 13 och då måste hon vara hemma. Men hoppas jag får fler tillfällen att mysa med Lillis innan jag åker hem till Stockholm igen.

Nu ikväll känner jag mig nästan lite huslig. Först så badade jag min söta lilla hund (vilket han inte tycker om) . Men han behövde verkligen bada för i fredags när pojkarna var här och de var läggdags och det var dags för att borsta tänderna så lyckades min lilla skrotnisse hälla tandkräm på honom. När jag frågade vad som hänt så var det ju självklart en olyckshändelse :) Det är de ju alltid så klart :) Men nu är han nybadad och luktar jätte gott. Sen satte jag mig vid sybordet och lagade mina favorit jeans. Nu har jag varit så duktig under kvällen att jag nu får titta på tv och äta naturgodis :)

1 kommentar:

  1. Antar att vintern är här *suck*. Åh jag vill också kunna sy men jag valde träslöjd i skolan, blev så less på allt trådtrassel ;-)

    SvaraRadera