tisdag 6 oktober 2009

Stressad morgon

Jag hade som sagt en intervju idag och tänkte att jag ska gå upp i tid så jag slipper stressa. Kunde behövas lite extra tid eftersom jag inte hade bestämt vad jag skulle ha på mig. Så jag gick upp i god tid så jag tog de lugnt och skönt och kände att jag hade gått om tid. Faktiskt så gått om tid att jag slog på datorn och kollade mina mail. Hann till och med att svara på ett mail innan det var dags att gå till tunnelbanan. Redo och i tid låste jag dörren och gick MEN hann inte långt, bara till porten innan jag kom på att jag glömt mobilen hemma. Kan vara bra att ha med sig den om något skulle hända och jag blir tvungen att ringa företaget jag ska till så bäst att springa tillbaka. Mobilen hämtat och kommer till porten för andra gången när jag kommer på att jag glömt SL-kortet hemma. Bara att springa tillbaka igen. Sen är det bara att små springa till tunnelbanan för nu är jag sen. När jag kommer ner i t-banan så är det 2 minuter tills nästa tåg, under dom 2 minuterna hinner jag upptäcka att min jacka har 2 ganska så stora fläckar. Ja jag hinner inte gå hem igen och byta så det blir till att ta av sig jackan innan jag kommer in på företaget. MEN jag upptäcker även att koftan jag har på mig har ett stort hål, ca 6 cm långt så blir svårt att dölja eftersom det är en söm som spruckit. Ja, det blir väl bara till att ta av sig koftan och bara ha skjortan på sig. Vilket faktiskt också funkar men med den här morgonen så kändes det inte som de perfekta upplägget inför intervju. När jag väl kommer fram till Zinkensdamm så är det bara att hoppas att jag hittar för jag har helt klart inte tid med att gå fel. Men jag hittar faktiskt och kommer in till receptionen prick på utsatt tid och ca 20 sekunder senare kommer min intervjuare. Så trots den hektiska och något struliga morgonen så kändes det som om intervjun gick bra. Men det är ju alltid svårt att säga hur en intervju går och det är flera intervjuer kvar innan det skulle bli aktuellt för anställning så man vet aldrig hur det slutar. Bara att vänta och se men dom sa att dom ska höra av sig inom kort, och det kan man aldrig helt säkert veta vad de innebär. Men jag har fullt upp med projekt M den här veckan och kommer inte hinna att ens fundera på om dom ska ringa eller inte :)

1 kommentar:

  1. Haha, det där är precis som en helt vanlig dag i mitt liv ;)

    SvaraRadera