onsdag 14 oktober 2009

En soft onsdag med barn

Idag har jag haft en super skön dag. Det var länge sedan jag träffade Maria men idag var det dags. Maria har fått en liten bebis, eller liten och liten, hihi. Lilla Gabriel kom ut som en 6 veckors bebis :) Han vägde lika mycket vid sin födsel som min lilla gudson gjorde vid 6 veckor :) Men lilla Gabriel var så söt så. Fortsätter han i den här takten kommer han bli en stor och ståtlig kille. Hans storebror hade också växt och blivit stor. Alexander har precis fyllt 2 år så han är stora killen nu, speciellt när man ser hans lillebror så tycker man att han blivit stor. Konstigt att barnen känns ännu större när det kommer en ny liten bebis. För så tyckte jag med min systers barn också. Jag tycker att både Linus och Philip har blivit stora på sistone men när lilla Jacob föddes så blev dom ännu större. Fast inte jag, tror bara att det funkar så på barn :) Jag är fortfarande 25 och kommer förbli så ett tag till tror jag :)

Det var i alla fall jätte mysigt att få gosa lite med en bebis. Han fungerade även väldigt bra som en värme filt i kylan. När det var dags för mat och Maria tog Gabriel från min famn så blev det så kallt och tomt. Tur att Gabriel äter ganska snabbt så det dröjde inte länge innan han var tillbaka i min famn igen och vi kunde fortsätta att mysa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar