måndag 19 oktober 2009

Man kan bli trött för mindre

Idag tyckte jag det var dags att bege mig till Ikea för att lämna tillbaka en lampa. Vet inte hur länge man har öppet köp men det är snart en månad sedan jag köpte lampan så idag var det dags. Jag hoppade på Ikea bussen och iväg bar det. Min tanke var att det där fixar jag på ett kick. Ja du, inte riktigt kan man säga. Gick till byten och återköp och tog en nummer lapp. Jag fick nummer 122 och numret som expedierades var 108. Helt sjukt! Trots att det var så mycket folk var endast 2 kassor öppna. Och i den ena kassan stod ett par som skulle lämna tillbaka en hel vagn full med grejer. Vet inte hur många prylar det var men en hel evighet tog det för dom. Jag fick vänta i 45 minuter! Det är faktiskt inte okej! 45 minuter för att lämna tillbaka en lampa. Jag kan säga att alla som stod där och väntade på sin tur var måttligt irriterade. Vet inte om det var ett sälj trick från Ikeas sida för merparten av oss gick och handlade mat och fika. Vad annat kan man göra. Trots att jag försökte att inte bli irriterad över att det tog så lång tid så åkte jag ändå därifrån irriterad. Jag skulle sen när jag kom in till stan igen gå och titta på mobil. Tycker att det är dags nu att köpa mobil med tanke på att min nuvarande inte fungerar klokt. Men då jag redan var smått irriterad och dom tre första butikerna jag gick in i inte hade dom mobilerna jag ville titta på så la jag ner de projektet. Det blev att jag gick in på Zara och handlade en kofta istället. Mycket trevligare. Kände att mitt humör genast blev bättre igen :)
Men eftersom mitt humör inte helt var på topp så köpte jag med mig nybakade bullar hem. Efter att jag smaskat i mig 2 stycken så var humöret tillbaka på topp igen :)

Innan jag skulle gå till träningen ikväll så tyckte jag det var dags att gå ner i källaren och bära upp vinterjackorna. Jag hängde upp dom på kroken i hallen och gick iväg och tränade. När jag kom hem igen och hänger upp min jacka så ger sig hela hängaren och allt (hängaren och jackor) åker ner på golvet. Då kände jag att mitt humör gick ner igen. Så jobbigt!!! Nu har jag bara 2 stora hål på väggen i hallen och ingenstans att hänga mina jackor. Jaha, får väl ta och fixa upp hängaren i morgon igen. Det är i såna här tillfällen som man skulle ha en karl som fixar allt sånt där.... Jaja, morgondagens projekt för nu blir det mys med thé, digestivekex och tv, 2½ män. Hmm har lite choklad också så får bli det med, de tycker jag att jag förtjänar efter min dag :)

1 kommentar: