torsdag 1 oktober 2009

Min alldeles egna handy-man

Idag har min pappa varit i Stockholm och hjälpt mig med lite saker här i lägenheten. För en dryg månad sen så beställde jag garderobsdörrar som efter lite strul blev levererade till Örebro. Så min snälla pappa har hämtat dom och nu kört upp dom till mig. När han ändå är här så fick han ju givetvis montera dörrarna också :) Och när han ändå är här så får han hjälpa mig med lite andra saker också. Man kan säga att han är min alldeles egna handy-man :)
Min söta lilla vovvis var med så när dom kom hit i förmiddags så började vi med en timmes promenad på djurgården så min söta hund fick rasta av sig lite. Sen började monteringen av dörrarna och jag monterade ihop en bokhylla och satte upp en hissgardin i sovrummet. Tiden gick alldeles för fort så helt plötsligt var det dags för pappa att åka hem igen och vi hade flera saker kvar att fixa. Som tur är kommer han till Stockholm igen nästa vecka så vi får ta det då. Jag får helt enkelt leva i mörker ett tag till :) Vi skulle ha satt upp en lampa i hallen och en i badrummet men de får vänta till nästa vecka. Men har jag klarat mig utan dom ända till nu så ska jag nog klara mig en vecka till.
Men det är väldigt skönt att ha dörrar till garderoben så man slipper se rakt in i röran :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar