torsdag 22 oktober 2009

Hantverkarna är här, IGEN

Imorse blev jag väckt av hantverkarna och dom håller fortfarande på. Idag hoppas jag att dom blir helt klara med ytterdörren. Dom har satt dit brevinkastet, det andra låset och nu håller dom på och målar. Så det känns ju som att dom borde vara färdiga snart. Jag tycker det är jobbigt att ha hantverkare här hemma. Jag vet aldrig vad jag ska göra. Ska man titta på, gå hemifrån eller vad? Det känns som om man övervakar dom, vilket de lite är för jag vill egentligen inte gå hemifrån och lämna dom själva här hemma. Men samtidigt vill jag inte stå och titta på när dom jobbar. Så det innebär att jag suttit framför tv´n sedan dom kom. Först tittade jag på nyhetsmorgon, sen blev det ett par avsnitt av Sex and the city och resterande tid framför datorn. Jag tycker det är jobbigt att ens gå in i badrummet.... Dom har inte ens varit på lunch än så tycker dom borde gå snart. Jag har inte heller ätit lunch. Känns lite fel att stå och laga mat när dom är här. Fast jag är grymt hungrig nu så tror jag ska gå till Fältöversten och köpa mig något att äta. Igår köpte jag lunch och fika på Thelins så idag kanske de bara får bli McD. En annan anledning att komma ut från lägenheten en stund är att det stinker målarfärg här inne. Blir som vanligt till att vädra och städa när hantverkarna har gått. Varför ska dom ALLTID ställa till så? Jag tycker inte att jag gör något annat än städar upp efter hantverkare.
Nej nu är det dags för mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar