tisdag 20 oktober 2009

Nära döden upplevelse

Ja så kändes de idag på träningen. På tisdagar har min favorit instruktör ett cykelpuls pass och hon kör alltid super jobbiga pass. Tror det är därför hon är min favorit instruktör :)
Idag körde vi en pyramid med intervaller. Vi skulle alla välja en procentsats som vi skulle hålla genom alla intervaller (procentsats av max). Jag valde 87% och de var alltså de jag skulle hålla. Pyramid intervaller innebär att vi körde 2 minuter, 3 minuter, 4 minuter, 5 minuter, 5 minuter, 4 minuter, 3 minuter och till sist 2 minuter med just den procent vi valt. Mellan varje intervall fick vi en minuts vila och sen direkt upp på procentsatsen igen och hålla den genom hela intervallet. Ja 2 minuter och 3 minuter gick helt okej. Men när vi kom upp på 4 och 5 minuter, ja då var det tungt. Riktigt tungt. Ja på slutet var det nästan en nära döden upplevelse.... Men åh så skönt de kändes när passet var över. Jag älskar verkligen hennes pass. Hon lyckas alltid få mig att ta ut mig mer än vad jag trodde var möjligt och jag är verkligen super trött när jag kommer ut från hennes pass. Så borde alla pass vara men tyvärr är det inte så. Men jag har hittat en annan instruktör som jag också gillar jätte mycket. Hon är nästan lika bra :) Hon har också den där förmågan att få mig att ta ut mig lite mer och även efter hennes pass känner jag mig trött och nöjd :)
Desto fler instruktörer jag testat desto mer inser jag hur viktigt de är att hitta "sin" instruktör. Jag har nu två instruktörer som jag verkligen gillar och vill absolut inte missa deras pass men jag har även hittat ett par andra som jag tycker är bra och gärna går på deras pass. Men tisdags passet är det roligaste passet på hela veckan så det ska mycket till för att jag ska missa de :)

Hon byter pass varje vecka så ska bli spännande och se vad hon hittar på nästa vecka. Antagligen ännu ett nära döden pass om jag känner henne rätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar