söndag 11 oktober 2009

Lyckan, kärleken och meningen med livet

Jag har haft en jätte skön helg. Igår kom mina föräldrar, min syster och min gudson och hälsade på mig. Min mor och syster har inte sett min nya lägenhet än så dom kom på en inspektion. Jag har inte sett min lilla gudson på några veckor nu och han hade växt och blivit så stor. Jag fick möjlighet att mysa lite med honom och jag kan säga att han fortfarande luktar bebis :) Min söta lilla vovve var också med så hann även med att gosa lite med honom också så blev mycket gos och mys igår. Vi hann även med att gå en sväng både i Fältan och på stan. Jag fick en jätte fin kofta från Massimo Dutti. Nu under hösten så känns det som om det är en koftperiod :)

Idag har jag haft en super skön slappar dag. Jag har i stort sett inte gjort något vettigt alls förutom att jag varit och tränat. Idag är det återigen söndag och det innebär ännu ett Tour de France pass.

Igår kväll började jag på en ny bok. Denna gång läser jag "Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert. Den handlar om en tjej i 30 års åldern som försöker finna sig själv så hon beger sig ut på en lång resa, Italien, Indien och Indonesien. Det sägs vara en intensiv, känslig och underhållande memoar om att finna sig själv och allt som kan hända när man tar ansvar för sitt eget välmående. Det kan ju vara något för mig :) Jag har än så länge bara läst ca 40 sidor men ser fram emot att ikväll läsa vidare och riktigt komma in i boken. Vem vet, det kanske blir en hel natt med boken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar