lördag 26 september 2009

Testade något nytt idag

Igår kväll skulle jag bara läsa ett kapitel i min bok innan det var dags att sova men så blev det inte. Eftersom boken är väldigt lättsam och rolig så låg jag uppe halva natten och läste ut boken så somnade jätte sent. Men vad gör man inte när man fastnar i en bok så där :) Trots den sena kvällen så vaknade jag tidigt på morgonen och redan vid tio tiden var jag uttråkad. Så vad gör man då? Jo man går till gymmet :) Jag provade ett nytt pass idag, cykelpuls. Jag har förstått principen av det och så men aldrig provat de men tänkte att idag är väl en bra dag att testa något nytt. En lördag förmiddag en lönehelg, hur många kan vara på de passet. Oj vad fel jag hade, passet var fullt. Jaja, där är jag redo med pulsbandet på mig och det är dags att aktivera bandet med att knappa in min maxpuls. Öhhh, jaha, hur vet man de?? Jag har inte pulstränat sen min aktiva tid som simmare och nu är jag inte alls så vältränad som jag var då. Men den lilla datorn har en algoritm där man kan slå in ålder så räknar den ut en maxpuls åt en. Det fick bli så den här gången så har man lite bättre koll nästa gång på vad den kan ligga på. Sagt och gjort så var jag redo att börja passet. 55 minuter spinning tänkte jag kunde bli lite jobbigt och kanske långtråkigt men med tanke på att man hela tiden ska ha koll på sin puls så måste jag säga att jag blev distraherad om hur jobbigt det var. Kändes som om vi nyss börjat passet när instruktören säger att det bara är en låt kvar. Det här var ett roligt pass som jag helt klart kommer gå fler gånger på. Jag tyckte kanske inte att den här instruktören hade den bästa musiken men han kör den bara en vecka till sen blir det ny musik så det kan man ju stå ut med.
Jag ska försöka dra med MiaLotta på ett sånt här pass. Tror det kan bli svårt men jag ska i alla fall försöka :)


Nu ikväll är det dags att börja på en ny bok. Den här gången läser jag "På grund av Leon" av Jenny Leeb

1 kommentar:

  1. Hm... jadu, möjligtvis cykelpuls men INTE tour de france...!

    SvaraRadera