fredag 18 september 2009

Perfekt fredag

Idag har jag haft en perfekt skön slapp fredag. Dagen börjades med en skogspromenad med hunden. Sen läste jag en stund på en jätte rolig bok som jag började på tidigare i veckan. En typisk tjej bok som man blir glad och på bra humör av. Sen blev det ytterligare en promenad med hunden och sen lite shopping på Ikea med syrran och pojkarna. Det är på mina systersöner som man märker att tiden går. Den äldsta, Philip har tappat sin första tand, vilket han är väldigt stolt över, med all rätt tycker jag. Det är en milstolpe här i livet. Inte för att jag själv minns när jag tappade min första tand men jag kan tänka mig att det var en stor grej då.
Min lilla Gudson Jacob har jag inte sett på två veckor och även om han fortfarande är väldigt liten (är ju faktiskt bara 3 veckor gammal) så tycker jag att han har växt. Även mellanbarnet Linus var med idag och han är en lika stor spelevink som vanligt :)

Dagen avslutades med att jag och syrran gick på bio och såg "The Ugly Truth". En typisk amerikansk förutsägbar tjejfilm, exactly how we like it :) En film med Katherine Heigl och Gerard Butler där Katherine spelar en romantisk förvirrade kvinna som bestämmer sig för att ta råd av en, låt säga mindre romantiskt man som anser sig vara expert på förhållanden, eller i alla fall om hur män funkar. En typisk söndags-, må-bra film som jag kan rekommendera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar