lördag 19 september 2009

Mys Mys Mys

Idag har jag fått mysa med min lilla tre veckors gudson. Han är så liten så det är nästan obegripligt att man själv varit så där liten. Det är nästan obegripligt att mina andra två systersöner har varit så där små och det är ändå bara 6 respektive 3 år sen. Nu tycker jag dom är så stora att jag knappt kan minnas att dom också var så små att dom fick plats i famnen och man kunde bära dom med en arm. Oj vad tiden går. Vilket faktiskt är konstigt eftersom jag själv inte har åldrats en dag dom senaste 5, ja kanske 8 åren. Hur går den ekvationen ihop kan man undra.
Mysigt var det i alla fall att få ha lilla Jacob i min famn, att hålla hans små fingrar och känna lukten av bebis. Sen att han är så himla snäll och nästan aldrig skriker gör det bara ännu mysigare.

2 kommentarer:

  1. Jo, men det där att man blir äldre, det gäller bara i intervallet 0-23 år. Sedan är maximalt y-värde uppnått (medan x går mot oändligheten):D

    SvaraRadera
  2. Just de, de är så ekvationen ser ut. Bra att du påminde mig :)

    SvaraRadera