söndag 27 september 2009

Biggest loser

Jag har för andra dagen på rad ont i halsen. Eftersom jag kände mig lite hängig så låg jag och slappa i soffan och tittade på tv. Då kom programmet Biggest Loser på. Det finns en anledning till att jag älskar de programmet och det är för att jag blir så otroligt träningsinspirerad när jag tittar. Deltagarna är där för att dom är väldigt överviktiga och ska gå ner i vikt. För att göra de så tränar dom fler gånger om dagen och har en personlig tränare till hjälp. När dom kör sitt sista pass innan vägning så pressar den personliga tränaren dom så otroligt hårt och konstigt nog blir jag när jag ser detta otroligt inspirerad att träna. Så där ligger jag halv hängig i soffan och ser detta och får en otrolig lust att gå till gymmet. Så vad gör jag? Jo jag tar ett par amerikanska förkylningspiller (dunder piller kan man säga) och går till gymmet. På vägen till gymmet så känner jag att mitt halsont i stort sett redan är borta. Väl på gymmet så kör jag ett spinning pass och inte vilket pass som helst utan Tour de France passet. Idag var det tydligen etapp 5 vilket var en något flackare bana än normalt. Men tänkte att det kanske är bra eftersom jag egentligen är lite förkyld. Men gud så jobbigt det var men roligt :) Efter sista spurten så var jag så trött så jag trodde jag skulle svimma eller kräkas. Men efteråt så kändes det otroligt bra. Har redan bokat in mig på nästa veckas Tour de France pass. Etapp 6 - here I come :)

2 kommentarer: