fredag 18 september 2009

Superstars

Jag har helt och fullt fastnat för tv programmet Superstars. För er som inte sett det är det ett program där f.d elitidrottare (med undantag för en deltagare som fortfarande är aktiv) tävlar mot varandra i OS grenar. Det är fyra lag med fyra deltagare som alla ska möta alla i ett tjugo tal olika grenar innan vinnaren kommer att utses. När jag ser program som Superstars så blir jag alltid så träningsmotiverad. Jag tror att det delvis beror på att jag älskar att tävla och kan faktiskt sakna just den delen från min forna aktiva tid. Delvis tror jag denna träningsmotivation kommer ifrån att flera av deltagarna fortfarande är i väldigt bra form. En som imponerat och verkar vara en stark kandidat till Superstars titeln är Ingemar Stenmark men även Magdalena Forsberg. Jag tycker det är kul att se att dessa elitidrottare än idag är tävlingsmänniskor ända ut i fingertopparna och kommer med spänning att följa tävlingarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar