tisdag 21 februari 2012

Vårtecken?

Min fina lilla bil är en miljöbil vilket innebär att när man tex stannar vid ett rödljus och har bilen i friläge så stänger den av sig.
Men det finns några förutsättningar för att det och det är att bilen är varm. Det innebär att under vintern nu så har bilen aldrig blivit tillräckligt varm utan även om den är i friläge så går den som vanligt. MEN idag så stängdes den av! Det måste ju tolkas som ett vårtecken?!!
Det är äntligen så varmt ute att bilen återigen är tillbaka till det "normala" tillståndet :)

Det var faktiskt +6 grader ute idag och när jag kom hem i eftermiddag så såg jag att nästan all is här inne på gården hade smält. Istället för att vara en isbana som det var i morse när jag åkte iväg så är det nu barmark på nästan hela gården, jiippiiiieee :)

Det här vädret får gärna fortsätta för jag tycker att våren kan få komma redan nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar