söndag 15 maj 2011

I'm a car owner

Idag fick jag hämta min bil, whohoo :)
För första gången i mitt liv har jag köpt en splitter ny bil. Shit vilken känsla de är! Det är så himla underbart med nya bilar. Bara lukten i en ny bil är underbar, ja de luktar nytt helt enkelt.

Efter en del (eller mycket...) velande fram och tillbaka så blev det tillslut en BMW, deras lilla bil, en 118. Strax efter jag hämtat den var det dags att åka hem till Stockholm igen. Men först fick syrran och pappa ta en testtur (obligatoriskt i vår familj) :)
Resan hem gick bra. Det var ganska lite trafik så det flöt på bra, sen att man hade en ny snabb bil att köra gjorde det hela inte sämre ;)
Att köra nya bilar nu förtiden är ju som att köra med autopilot. Det enda som behövs göra är ju att styra. Efter att jag lagt i farthållaren så var det bara att styra. Om jag ville öka eller sänka farten så tryckte jag bara på en knapp så behövde knappt ens bromsa eller använda gaspedalen. Ja det är som autopilot när det är lite trafik, behöver knappt göra nånting :)
Det var i alla fall en grym känsla att få köra en splitter ny bil. Nedan kan ni se mätarställningen. Bilen har alltså gått 700 meter när jag rullade iväg från bilfirman, nice :)

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul!! En BMW dessutom, passar ju dig precis! Men vad har den för färg (det viktigaste)? ;)

    SvaraRadera