tisdag 15 februari 2011

Vad är det för fel?

Ibland undrar jag hur folk tänker, eller om dom tänker överhuvudtaget....
Jag var och tittade på en lägenhet i söndags. Det är en trea på 87 kvm, jätte stor och fin. Mäklaren har ringt mig både igår och idag och frågat om jag är intresserad. Jag sa igår att jag behövde fundera på saken men att han skulle ringa tillbaka. Idag ringde han ingen och säger då: "Har du pratat med din kille om hur ni vill göra med lägenheten?"
Måste man har en kille/sambo för att vilja köpa en större lägenhet?!
Även när jag sagt till folk att jag gärna skulle vilja bo större än vad jag gör idag så får jag ofta reaktionen, "Men du bor ju själv så de räcker väl med det boende du har"

Får man inte bo lite större bara för att man är själv eller vad är det för fel?! Är hela samhället och alla människor så inrutade på tvåsamhet att man inte kan få fixa ett bra boende till sig själv? Jag blir så trött på att man/jag ska behöva försvara mig för att jag vill fixa för mig själv. Är det skillnad på kön? Får killar också den här reaktionen från folk? Vore intressant att veta, någon som har en uppfattning om detta?

5 kommentarer:

  1. Det vet du väl att man inte räknas om man inte har karl;-) Skämt åsido så är det precis som om man ska skämmas för att man unnar sig saker på egen hand, saker som skulle vara helt legitima om man hade sambo.
    Cattis

    SvaraRadera
  2. Cattis - du har så rätt. De är bara då man räknas. Eller om man har barn. Så mina alternativ är alltså, skaffa barn, eller en karl.
    Eller det bästa alternativet av alla - skit i alla andra o gör vad du vill :) Konstigt bara att andra inte kan göra de, skita i andra!

    SvaraRadera
  3. Jag har undrat samma sak många gånger. Vissa saker ska man bara vara två för att göra, för det har samhället bestämt. Jag förstår din frustration! Hajar inte varför det skulle vara en självklarhet att man är två för att man ska köpa trea?

    Jag kan bli pissed bara jag ska skruva ihop en ikeamöbel och det står att man måste vara två. Hehe... ;P

    SvaraRadera
  4. Du borde sagt: jag är så jädra rik att jag inte behöver en karl så jag funderar även på om ni har fyror i samma hus? FInns det? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det där är så typiskt, vilken idiot!! Klart du ska bo stort och fint själv. Du behöver ju dessutom sovrum, vardagsrum och en walk in closet :)

    SvaraRadera