tisdag 22 februari 2011

Övning som PT

Idag under förmiddagen fick vi agera PT's för vårt härliga gäng "Lev väl" på Bosön. Det är ett gäng pensionärer som verkligen älskar att röra på sig. Vissa av dom där gamlingarna tränar ju mer än vad jag själv gör :)
Vi fick varsin person att ta hand om och köra ett styrketräningspass med. Min krutdam på 80 år körde på riktigt bra. Hon klarade betydligt mer än vad jag trodde vilket var super kul. Riktigt kul att få testa på hur det kan vara att jobba som PT och det visade sig att jag kunde mer än jag trodde. Trodde innan att jag inte skulle kunna tillräckligt med många övningar och inte heller att jag kunde anpassa dom i flera svårighetsgrader men det kunde jag visse de :) Roligt när det går åt de hållet istället för tvärtom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar