fredag 11 februari 2011

Kaos byttes mot mys

Som alla vet så var det allmänt kaos idag. Alla bussar i Stockholmslän inställda så i morse så var jag i valet och kvalet om jag ens skulle försöka ta mig till skolan. Men jag gjorde ett försök. T-banan gick till Ropsten som vanligt och väl där så satt jag och väntade på att någon från klassen skulle komma och hämta upp mig med bil. Efter bara några minuter kom AK och vi körde iväg. När vi kom till Lidingö centrum ringde Ulle och sa att alla lektioner var inställda. Ulle hade fått skjuts av sin granne och blivit avsläppt i centrum och satt nu fast där så vi plockade upp henne och körde sen tillbaka till Ropsten för att åka hem igen.

Väl hemma igen så var ju frågan om man skulle vara duktig och fixa en massa saker med skolan eller om man skulle ta en mysdag i soffan. Jag gjorde lite av båda men mest mys :)

Jag ringde på en praktikplats och hon jag pratade med ska prata ihop sig med sin kollega och jag ska återkomma på måndag. Bara hålla tummarna på att jag får vara där, hoppas hoppas hoppas!!! :)

Jag har varit trött hela veckan så idag passade jag på att ta en halvtimmes tupplur efter lunchen, så himla skönt. Tänk om man fick göra de oftare :)

Under eftermiddagen kom Hella hem till mig, blev en fika och en massa snackis, jätte trevligt :)

Jag hade tänkt att träna ikväll men vädret fick mig att vilja stanna hemma i soffan och mysa så det fick faktiskt bli så. Inte blivit speciellt mycket träning den här veckan så det får bli skärpning på den punkten nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar