fredag 18 februari 2011

Spagettiben

Mina ben är inte att leka med just nu. Man kan sammanfatta dagen med ett ord - träning! Vi var på SATS hela dagen och fram till lunch var det styrketräning som gällde. Under lunchen blev det träning, cykel och core. Kul och skönt att få köra ett sånt pass igen, var alldeles för länge sen. Efteråt fortsatte vi med styrketräningen och då med triceps (vilket jag verkligen behöver träna). Sen för att avsluta dagen och veckan så körde vi ännu ett pass, bodypump. Jag har inte kört pump på flera flera år så det var kul att få göra de igen. Men jag insåg hur grymt ovan och otränad jag är så det var riktigt jobbigt. Det som var rena döden för mig var alla knäböj och utfall då mina ben fortfarande inte har hämtat sig från tidigare i veckan. Men som alltid så känns det ju super bra när all träning är över.

MEN all träning var ju inte över för min del. Utan direkt efter så åkte jag till ett annat SATS för att köra ett spinningpass. Man skulle ju kunna tycka att jag hade kunnat skippa de idag men det är ju favoritinstuktören som kör på fredagar och de vill jag inte missa.
Det var med tunga och onda ben jag körde en timmes spinning men på ren vilja tog jag mig igenom passet och kunde faktiskt köra på riktigt bra. Men efteråt så var jag mer död än levande och känner mig faktiskt fortfarande ganska trött, speciellt mina ben. Ska bli spännande och se hur benen mår i morgon, haha :) Kanske inte ens tar mig upp ur sängen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar