tisdag 14 december 2010

Payback time

Jag har tidigare konstaterat att jag och min granne lever helt olika liv, helt olika tider på dygnet osv. När det är dags för mig att gå och lägga mig vid elva tiden på kvällen då börjar hennes dag/kväll. Det är inte alltid att det är musik som spelas utan kan vara halvtimmes duschar, diska, städa, springa runt i lägenheten och föra väsen. Hon går i alla fall inte runt i lägenheten med högklackat som hon och hennes gäster gör på festerna.

Hennes sena vanor gör att när jag går upp på morgonen så är det knäpp tyst från hennes lägenhet och jag kan ju gissa att hon då ligger och sover. Så i morse satte jag på musik på ganska hög volym. Egentligen mest bara för att ge igen lite, haha :)
Nu var det inte jätte tidigt utan halv åtta på morgonen men det är mest för att jag tänker på mina grannar och har svårt att dra igång musik på hög volym tidigt på morgonen, eller sent på kvällen. För att få den bästa payback time är ju att slå igång musik tidigt en morgonen dagen efter en av hennes fester men det får väl bli nästa gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar