onsdag 8 december 2010

En första

Dagens punkt på listan är alltså "En första" och efter att ha funderat en stund på vad jag ska välja av alla första man upplevt så har jag till slut kommit fram till att det blir:
Min första, alldeles egna, ägda lägenhet här i Stockholm!
Alla vet säkert problematiken med att få ett bra boende i Stockholm som inte kosta skjortan och när jag väl hade vunnit budgivningen på lägenheten på Östermalm för 10 år sen så var jag så lycklig att det inte går att beskriva. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva de men det var som en frihetskänsla på något vis. Jag visste direkt när jag flyttade till Stockholm att jag skulle bli kvar i stan ett bra tag så när jag väl hade mitt egna boende så vart det som om det blev mer verkligt att jag skulle bo här.
Den var inte stor, min lilla lägenhet, men den var fin, bra läge och jag trivdes jätte bra där. Ett perfekt första boende (alltså ägda boende) i Stockholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar