lördag 29 maj 2010

Lördag

Idag kom föräldrarna till Stockholm så idag fick jag min dator. Den är såååå fin :) Har suttit och lekt med den nu ikväll. Det tog ett litet tag att komma in i Mac-tänket men blev förvånad över hur snabbt det gick. Nu tycker jag min PC känns jätte konstig, hihi :)

Föräldrarna hade med sig födelsedagspresenter från hela familjen. Jag fick en ny ipod, jätte fin. Den har radio, stegräknare och kamera, ska bli jätte kul att få börja använda den. Sen fick jag även lite kläder som jag själv fick välja ut idag när vi gick på stan. Det blev 2 stycken toppar från Massimo Dutti och en topp från Zara, perfekt nu till sommaren att uppdatera garderoben lite :) Jag är jätte nöjd med alla presenter.
Förutom att jag fick handla idag så hittade även mamma och pappa lite kläder. Det som chockade mig mest var att min far hittade ett par jeans inne på Massimo Dutti som han hittade själv och som han faktiskt ville ha, och tyckte han behövde :) Dom var jätte fina så var ett riktigt bra köp av honom.
Vi avslutade dagen med middag på Tures. Jag åt en av deras klassiker, hamburgetallriken och ett glas rosévin till de, perfekt lördag :)
Nu ikväll är päronen på Björn Skiffs, som dom fick av oss barn i födelsedagspresenter. Jag hoppas att showen är så bra som alla tidningar har skrivit och att dom har trevligt.
Imorgon åker jag med hem till Öret och på kvällen ska jag och syrran ut och äta och sen gå på bio och se Sex and the city 2. I can´t wait, de är ju en film man bara MÅSTE se, och helst nu!

Kvällen kommer att bli lugn, ska leka lite mer med min nya dator och sen tror jag att det blir film. Känner inte alls för att titta på Melodifestivalen så kommer skippa de. När Finland vann för många år se så sa jag att jag skulle bojkotta Melodifestivalen och de har jag faktiskt gjort så ska väl inte bryta den trenden nu :)

2 kommentarer:

  1. Mysigt med besök a försäldrar. Mac? Oh my god! Dem är ju hemska att förstå sig på *Skrattar* Jag kan inte ens hitta symbolen för internet på dem haha

    SvaraRadera
  2. Vill också ha Mac =)
    Nu måste vi snart ses.
    Kram

    SvaraRadera