söndag 9 maj 2010

En lugn helg

Jaha då är det söndag igen, varför går helgen alltid så fort??!! Men nu är det en kort vecka som kommer så de kommer gå jätte snabbt tills man är ledig igen :)

Det har blivit en riktigt lugn helg. Igår förmiddag var det som sagt vårstädning på gården och i husen. Jag och min lilla grupp hade ansvar för källare i gathuset. Det var mycket skräp och cyklar som skulle tas reda på men vad fint det blev när vi var klara. Nu är utemöblerna tvättade och framställda på vår gemensamma uteplats och våra två grillar är på plats. Så nu är vi redo för våren! Frågan är bara vart våren är, vi är faktiskt inne i mitten på maj (snart iaf) och våren verkar inte ha kommit hit än.... *suck*.

I övrigt har jag faktiskt inte gjort så mycket i helgen. Jag känner mig lite hängig, känns som om en förkylning är på gång så jag skippade träningen den här helgen och hoppas att det hjälper för att förkylningen inte ska bryta ut.

Varför ska det vara så tråkigt att stryka skjortor? Jag har ett gäng med skjortor som behöver strykas som jag inte orkat göra under vecka så idag tog jag tag i de så nu kan man gå till jobbet igen rätt klädd :) Hmm, de där med kemtvätt blir allt mer och mer lockande, lämna in alla skjortor på kemtvätt tål att funderas på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar