onsdag 19 maj 2010

Utemöbler

Jag har ju inte visat mina utemöbler till min altan så tycker det är hög tid att göra de :)

Ett bord och två stolar känns som en bra början, sen får vi se om det blir mer. Lite blommor kanske skulle vara fint att ha här ute men jag och blommor, mmm det vet vi alla hur det brukar sluta så vi får se hur det blir med de.

Idag har jag slängt ut sängkläderna på vädring vilket känns jätte skönt att kunna göra. Det är säkert sånt många tar som självklart men för mig är det första gången sen jag flyttade till Stockholm som jag har en altan eller balkong, och tro det eller ej men det är mer än 10 år sen flyttlastet gick hit.
Jag gillar att bo i lägenhet men just under sommaren saknar jag verkligen att bo i villa. Jag saknar att ha trädgård, saknar den friheten, saknar att se min söta lilla vovve ligga i gräset och jobba på sin solbränna :)
Men i år har jag i alla fall en altan att gå upp på och njuta av solen, riktigt nice :)

5 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det ser ut! Jag ska också köpa utemöbler nu nr jag flyttar, vet bara inte vilken stil jag ska ha *funderar*

    Visst är sommaren härlig? :D

    SvaraRadera
  2. Blir bara bättre o bättre det här ju. Nu sakans det bara rosévinet på bordet och oss som sällskap hahaha.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Riktigt nice, får komma över och titta i verkligheten någongång.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Jag vill också ha lite blommor på min balkong. Jo, de brukar ju dö, men det är ju himla mysigt... Vi får göra gemensam sak och påminna varandra om att vattna, tycker jag :)

    SvaraRadera
  5. Mycket stillfullt. Håller på att kika runt lite på nätet för jag ska skriva lite om utemöbler. Gillade bordets utformning.

    SvaraRadera