måndag 10 maj 2010

Strömavbrott

Måndag igen men det är ju kortvecka så snart är man ledig igen.
Idag sitter jag och jobbar med en jätte stor fil, en fil som innefattar alla personer i Sverige över 17 år så ni kan ju tänka er hur stor och tung fil det är. Har precis skrivit alla programeringskoder och är redo att köra, trycker på RUN knappen och kör. Denna fil kommer att ta ca 20 minuter att köra, minst, och bara några minuter efter att den börjat blir det strömavbrott. Jaha, de var den filen. Bara att börja om från början. Kör igång den ännu en gång och vad händer då, jo strömavbrott igen. Systemen är utslagna så vi ger upp och bestämmer oss för att gå på lunch. Blev en tidig lunch idag men lika bra som att sitta på kontoret och inte kunna göra nånting. Nu är vi tillbaka och det verkar som om systemen är up-and-running- igen. Så nu har jag startat min jätte-fil igen så hoppas att den kan få gå färdigt nu utan några störningar.
Det värsta är att jag måste köra den här stora filen 5 gånger vilket innebär att den i stort sett kommer att gå hela eftermiddagen så jag har inte tid med fler avbrott då den måste bli färdig idag *suck*...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar