fredag 7 maj 2010

Busy busy

Den här veckan har det gått i ett. I onsdags efter jobbet blev det som sagt träning. Körde återigen dom 18 intervallen och var lika trött denna gång som i måndags. Efter de skyndade jag mig hem för att duscha och slänga på mig kläder för att sen gå på årsmötet med bostadsrättsföreningen.

VARFÖR finns det ALLTID en gubbe som ska vara så där omständlig och jobbig??!! Han klagade på allt! Det som var det absolut värsta enligt honom var att styrelsen inte hade delat ut årsredovisningen 2 veckor innan årsmötet som det stod att man ska göra enligt stadgarna och detta skulle då enligt honom leda till att styrelsen inte längre ska ha ansvarsfrihet. Men gud säger jag bara, vem bryr sig?!! Vi skulle då rösta om detta och han fick INGEN med sig, haha!! Sen fortsatte han under kvällen att klaga på det mesta men i alla ärenden fick han ingen med sig, alla tyckte nog som jag att han bara var extremt jobbig.

Nackdelen med att gå på årsmöten är att man troligtvis kommer att åka på något uppdrag som man egentligen inte vill ha. Jag har nu blivit "hustomte" för gårdshuset och en annan är detsamma för gatuhuset. Det ska enligt dom inte innebära mer jobb än 3-4 timmar per år så det ska jag väl klara av :)

Det trevliga med årsmötet var att få träffa flera i huset som jag ännu inte stött på, sen var det ju jätte trevligt att det bjöds på champagne och tilltugg :)


Igår hade vi en heldags konferens med jobbet. Även om såna är intressanta så är dom även jobbiga och man går där ifrån helt slut. Dagen avslutades dock med en middag som var super god. Bäst av allt på hela dagen var desserten som bestod av smält toblerone som man doppade jordgubbar, melon, annanas, banan, maränger och marshmallows i och så glass till de, mums säger jag bara. Jag var sååå mätt när jag gick hem på kvällen att jag hade kunnat rulla hem :)


Idag är det fredag och den efterlängtade helgen is just around the corner. Gud så skönt det ska bli med helg då jag har varit grymt trött hela veckan. Imorgon ska jag verkligen sova ut, ingen väckarklocka här inte. Vi ska ha vårstädning i huset och på gården imorgon och det börjar klockan halv elva men till dess ska jag nog ha vaknat :)


Ikväll blir det AW med MiaLotta :) Det känns som om det var super länge sen vi sågs. Tror nog att det var de också så vi kommer ha mycket att uppdatera om (även om vi självklart har pratats vid under dom här veckorna vi inte träffats på). Vi tänkte börja kvällen på Story Hotell så vi hoppas att det är bra där nu. Men jag längtar tills det är varmare ute och man kan vara på uteserveringarna istället, Utecomp, Hotellet, Undici eller Josefinas (bild nedan).

1 kommentar: