torsdag 19 augusti 2010

Mitt barndomshem

När jag var liten, alltså på 80-talet, så byggde mina föräldrar ett hus och det är där som jag växte upp. För 15 år sedan flyttade vi (eller mamma, pappa och lillsyrran) till de huset som mina föräldrar bor i idag. Jag hade precis tagit studenten så jag åkte till San Diego istället :)
Jag och syrran åker ibland förbi vårt gamla hus och tittar och har många gånger sagt att det vore så kul att få gå in i huset och se hur det ser ut nu. Ja, nu har vi fått möjlighet till de då de huset är tillsalu. Första visningen var idag och andra visningen är på måndag. Tyvärr kunde ju inte jag gå på visningen men syrran och pappa gick. Jag har ju tittar på bilderna på nätet så har i alla fall se lite. Jag pratade med pappa ikväll för jag var ju självklart nyfiken på hur det var. Jo då, jag skulle helt klart känna igen mig då dom knappt ändrat på nånting. Det är till och med samma tapet kvar i mitt rum som det var när det var just mitt rum. Det enda dom har gjort på 15 år är att dom bytt luckor i köket, nya vitvaror, tvättmaskin från -99, diskmaskin från -01. Sen har dom lagt in nytt golv i vardagsrummet och målat om. Dom har inte gjort nånting i badrummen så snacka om 80-tal!! Ja hela huset skriker 80-tal! Dom har nog inte målat om huset på massa år, max en gång under alla åren, trädgården har förfallit, garagetporten håller på att falla samman. Pappa öppnade garaget och när han stängde igen porten så ramlade en massa spikar ner på marken så den är verkligen fallfärdig. Ja man kan helt klart säga att dom bara har bott i huset under sina 15 år där och inte alls tagit hand om det. Vilket är jätte tråkigt att se då vi hade så himla fint när vi bodde där.
Sen tyckte även syrran att huset och trädgården kändes så mycket mindre nu än när vi bodde där men är väl för att vi var mycket mindre då och det upplevdes större :)

Länkar till huset om ni vill se bilder från vart jag växte upp.



1 kommentar: