tisdag 24 augusti 2010

Andra dagen avklarad

Ja då var andra dagen avklarad och jag är helt slut. Hela dagen har det varit tävlingar och jag var mär i kroppen när jag kom hem. Det värsta är att jag igår morse vaknade med ont i halsen och det har bara blivit värre sen dess. Sov jätte dåligt i natt, vaknade med hals, att jag frös, att jag svettades, ja precis så där som det brukar vara när man är förkyld. Men det var kanske inte det bästa att ha en aktiv dag på de men men, inte så mycket att göra åt. Det är flera i klassen som känner sig lite dåliga men hoppas vi inte smittar varandra utan kan bli friska istället.

Jo tävlingen, det var en sån där tävling med grenar som man inte riktigt kan vara bra på, alltså konstiga grenar. En del grejer var "riktiga" grejer, tex dragkamp, memory (fast på ett konstigt sätt så klart), pussel, tipspromenad. Men sen var det en massa annorlunda grejer får man väl säga, tex blindbocks kanot. Lika enkelt som det låter, paddla kanot med ögonbindel :) Vi hade självklart en som lotsade men var väl inte helt enkelt ändå. Men vårt lag trillade i alla fall inte i som ett annat lag gjorde, 2 gånger!
Den roligast grenen var att vi skulle spela in en film där vi kommit på en ny sport. Det som skulle ingå var uppvärmningsövningar, tävlingsmomentet, segergester och förlorargester. Imorgon bitti är det samling i aulan där alla lags filmer ska spelas upp. Vi ska då även köra våra egna hejaramsor som vi idag fick hitta på.
Sen är det såklart prisutdelning också. Tydligen ska det vara fina priser men tvivlar på att mitt lag hamnade på prispallen. Vi gjorde bra i från oss men tror vi hamnar i mitten nånstans.
Ska bli riktigt kul att få se alla filmer imorgon med dom nya sporterna :)

Man kan sammanfatta dagen som en enda stor lekdag, jätte kul :)

Imorgon ska vi i klassen ha vårt första fyspass så jag måste helt klart vara frisk imorgon så ikväll blir det tidigt i säng och förhoppningsvis kan jag sova bort förkylningen. Skippade faktiskt veckans bästa träning ikväll eftersom jag inte kan bli mer sjuk och missa skolan. Vi har krav på 100% närvaro så det är bara att pallra sig dit.

Nu blir det en kopp thé och sen om en stund är det dags att kalla det en dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar