söndag 22 augusti 2010

Bosön

Imorgon sätter vardagen igång igen, nu är det slut på ledigheten. Det har varit jätte skönt att ha fått varit ledig hela sommaren men nu är det dags att komma tillbaka till verkligheten.

Jag ska börja plugga igen men något helt annat än vad jag läst förut så man kan väl säga att jag ska omskola mig. Jag ska nu läsa ett år på Bosön till Friskvårdskonsulent, ska bli jätte kul :)
Det kommer bli ett intensivt år men säkert jätte kul, jag ser i alla fall fram emot det jätte mycket, ett år inriktat helt på idrott, kan ju inte bli bättre, hihi :)
Ja vad innebär det då att läsa till Friskvårdskonsulent kan man undra. Ja du, vi kommer att utbilda oss till en hel massa olika saker, här kommer ett axplock.
* Testledarutbildning
* HPB
* Ledarskap
* Kostrådgivarutbildning
* Massage
* Coaching för beteendeförändring
* Vinterfjällutbildning
* Träningsvägledare
* Humanbiologi
Som sagt det här är inte allt utan det är faktiskt en hel del annat som också ingår. Återigen, kommer bli ett intensivt år då det är mycket vi ska lära oss på kort tid men jag tror att det kommer bli kanon. Jag har ju alltid gillat idrott så det här är som att komma till himmelriket :)

Det var ganska många som hade sökt till denna utbildning i år och av alla ansökningar så blev 45 st utvalda till en heldag på Bosön för intervjuer, jag var en av dom. Av dessa är det 25 st som har kommit in och jag är en av dom.

Jag längtar redan nu till skolan, jag vill träffa mina klasskamrater, träffa våra lärare och allt annat såklart. Jag är jätte nyfiken på att se vem/vilka av dom som jag umgicks med på intervjudagen som också har kommit in. Jag hoppas såklart att alla dom trevliga tjejerna jag pratade och umgicks med har kommit in :) Men jag behöver inte vänta allt för länge innan jag vet, imorgon klockan 10 är det upprop.

3 kommentarer:

  1. Låter ju suuuuperkul! Vill också...
    Om jag hade tid och råd så hade jag också..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande det lät, men framförallt kul!!
    Lycka till hoppas det går bra :))

    SvaraRadera