tisdag 17 augusti 2010

I´m Back

Ja då är jag tillbaka hemma hos mig igen i Stockholm. Samtidigt som det känns skönt så känns det lite tomt. Men jag vet hur fort man kommer in i vardagen så känns väl som vanligt snart igen.

Idag blev det en städa och fixa dag hemma i lägenheten. Efter att ha varit borta nästan hela sommaren så var det riktigt dammigt, men nu är det fint igen :)
Sen har jag även rensat i bokhyllan och ställt i ordningen en massa böcker och sorterat in
massa papper i pärmar. Jag har även städat och sorterat kläder i byrån så nu är jag redo för hösten :)

Det har inte blivit speciellt mycket träning under sommaren. Jag tränade lite i Öret, gick på några spinningpass men gillade dom inte speciellt mycket. Första passet jag gick på så säger instruktören precis när passet kör igång att idag kommer det bli ett riktigt tufft pass. JA, tänker jag, gud så skönt, precis vad jag behöver. Men ack så fel jag hade, eller instruktören hade. Passet var inte alls jobbigt! Jag gillar inte, eller förstår inte hur ett pass kan vara så himla jobbigt när den längsta utmaningen är 4 minuter. Ja, vi gillar ju alla olika slags pass och det är ju de som gör det så bra att det finns så många instruktörer att välja mellan men på lilla gymet i Öret under sommaren finns det inte så mycket att välja mellan så det var bara att gå på det som fanns, dvs ett spinningpass om dagen. En, ev två instruktörer som körde alla veckans pass.
Jaja, nog om de :)
Ikväll var jag i alla fall och tränade här hemma och jag körde ett spinningpass med min favorit instruktör. Och jag behövde verkligen inte klaga på att det inte var jobbigt nog, haha :)
Idag blev det 3 långa utmaningar, yeah :)
12 minuter med start på ca 80% av max som mot slutet skulle vara uppe på ca 90%. Behöver jag säga att det var jobbigt??!
Vilan var ingen bestämd vila utan man körde igång på nästa intervall så fort man kommit ner på 79% av max.
Tyvärr går det väldigt snabbt för mig att komma ner i puls så det blev en kort vila för mig, ca 1 minut. Sen körde nästa intervall igång, 10 minuter denna gång.
Likadan vila som tidigare och sen en sista intervall på 12 minuter.

Det kändes i kroppen att jag är otränad, eller mindre tränad än vanligt för allt är ju relativt. Men det känns super bra att vara igång igen och jag längtar redan till nästa pass :)

På tal om träning så är det väl dags att sätta upp träningsmålen för resten av året, ja kanske till och med till nästa sommar. Men självklart med delmål :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar