tisdag 13 mars 2012

Förvirrat samtal

I eftermiddags ringde min mobil och när jag svarade var det en mäklare på tråden. Jaha, tänkte jag, kanske är nåt med jobbet. Men när hon säger att hon fått information om att jag är intresserad av en villa blir jag väldigt förvånad och förstår ingenting.
Hon säger adressen och frågar om det inte är så att jag är intresserad av att buda på den här villan i Järfälla. Nej säger jag men jag känner igen adressen och det är jag som fotograferat den inför försäljningen men är inte alls intresserad av att köpa den.
Nähä säger hon, vad konstigt att jag då fått den informationen.

Ja du, man kan ju undra vart den kom ifrån. Har mäklaren så dåligt med spekulanter att han försöker få mig att köpa den eller vad är det som händer?!? :)
Det var inte den ansvariga mäklaren som jag fotograferade åt som ringde utan nån kollega eller nåt sånt.
Jag förstod i alla fall ingenting och inte hon heller tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar