fredag 11 juni 2010

Sammanfattning av veckan

Jag har varit riktigt dåligt på att blogga på sistone. Tror att även den motivationen försvann....

I tisdagskväll var min far i Stockholm så han och jag var ute och åt tillsammans med en vän till min far. Det har även visat sig att denna vän har köpt lägenhet precis bredvid mig så vi är grannar. Han jobbar i Stockholm ett par dagar i veckan och köpte förra året en lägenhet för att slippa bo på hotell varje gång och vi blev då grannar :)

I onsdags hade min äldsta systerson skolavslutning så jag åkte till Öret för att vara med på de. Kan ju inte missa hans första skolavslutning :)
Eftersom min far skulle flyga till Tyskland på onsdag morgon så tog han bilen upp på tisdagen och åkte sedan med sin vän ut till Arlanda och jag kunde ta bilen tillbaka till Öret, väldigt praktiskt :)
Skolavslutningen var jätte fin, dom sjöng så fint i kyrkan, alla barnen. Men det har skett några förändringar sedan jag gick i skolan. Nu sjunger man inte längre bara Den blomster tid nu kommer och Idas sommarvisa utan även låter från melodifestivalen så som Manboy, hihi :)
Efteråt var vi bjudna på smörgåstårta hemma hos Philip.

Tyvärr så kände jag av min allergi direkt när jag kom till Öret. Bättre att bo hemma i betongstaden Stockholm :) Dessvärre så har den blivit värre och värre så jag har inte kunnat sova på nätterna och ingen medicin hjälper. Idag åkte jag in på apoteket och köpte lite mer mediciner men än så länge verkar inte de heller hjälpa. Får väl i värsta fall åka hem till Stockholm igen så den blir lindrigare :)

Men innan jag gör de så ska vi imorgon ut på äventyr :) Jag, syrran, hennes svägerska och 3 vänner till dom ska iväg och rida Islandshäst. Det var flera år sen jag gjorde de senast så det ska bli jätte kul. Jag hoppas bara att vädret hinner bli bättre till dess men de sägs blir sol imorgon så hoppas att det stämmer. Vi ska ut på en två timmar lång tur så vore inte riktigt lika kul att göra de i regnet men oavsett så tror jag att vi kommer få det bra :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar